-->

Suara Melayu Baru

Breaking News
Loading...

Sabtu, 17 Disember 2016

18SX[BONGKAR] PANAS!!! Bukan Saja Transkrip, Rakaman Suara Dan Video Orang Langkawi Pun Ada??? Maaf, Orang UMNO Tak Berminat... #SahabatSMB

AININA TAK PERLU BERLAGAK SUCI... TAK PERLU TUDUH ORANG UMNO, SEBAB DALAM PRIBUMI SENDIRI PUN BERSEPAH DENGAN MUSUH...


Akhir2 ini kecoh dengan beberapa isu moral yang mengaibkan mula mewarnai kancah politik negara... isu2 skandal seks pemimpin, yang sepatutnya diperbincangkan di dalam kelambu, kini menjadi hebahan seolah ia satu bentuk berita hiburan baru yg sensasi dan digemari oleh rakyat...

Mungkin ini satu cara paling cepat untuk menjatuhkan seseorang pemimpin yg disasarkan, namun yang pasti, cara ini jelas telah jauh menyimpang daripada cara yg Islam kehendaki, dan ia juga berlawanan dengan adab kebiasaan budaya dan nilai2 murni orang kita...

Jika sebelum ini kita dikejutkan dengan skandal yg melibatkan bekas Timbalan Perdana Menteri yg kini merupakan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin dengan seorang wanita cina yg ketika itu masih bergelar isteri orang... kemudian, seorang lagi bekas menteri, YB Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah turut tidak terlepas dengan skandal salah laku seks...



Baru2 ini, seorang ahli jawatankuasa Dewan Ulama PAS, Mokhtar Senik juga dituduh terlibat dgn skandal seks apabila transkrip perbualan FB Messenger yg dipercayai milik Mokhtar dengan seorang wanita telah didedahkan... Mokhtar telah menafikan dakwaan ini dgn alasan akaun FB miliknya telah digodam...

Dan yg terbaru, satu siri transkrip perbualan menggunakan applikasi Whatapps telah didedahkan... pendedahan dibuat secara bersiri, dan sehingga kini sudah ada 4 siri yg terdiri drpd 4 halaman transkrip perbualan...






Banyak sumber mengatakan bahawa individu wanita yg terlibat adalah Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Pn. Ainina Saadudin... malah dipercayai terdapat beberapa siri perbualan lagi yg belum didedahkan selain rakaman suara perbualan dan video...

(IKLAN)

 agoda.com INT 

Seperti dijangka, penyokong2 parti Pribumi dan pembangkang menuding jari kpd UMNO BN, yg dikatakan sebagai dalang disebalik pendedahan salah laku seks pemimpin mereka... pemimpin mereka yg sedap bercengkerama, UMNO BN pula yg dijadikan mangsa...

Ainina tidak sepatutnya berlagak suci, seolah-olah dirinya disukai oleh ahli2 Pribumi... isu2 skandal dan cerita2 dalam kain seperti ini biasanya hanya diketahui oleh mereka yg rapat dgn individu terbabit... kalaupun bukan dgn diri Ainina, mungkin seorang yg rapat dgn pasangan Ainina sendiri... dan pastinya, org yg rapat dgn Ainina, mahupun pasangannya, bukanlah dari kalangan org UMNO, tetapi besar kemungkinan mereka ini merupakan pengikut ainina sendiri atau dari kalangan ahli2 parti Pribumi sendiri...

Sebelum itu, aku kongsikan dulu pendedahan yang dibuat oleh seorang lagi sahabat blogger yg menggunakan ID sebagai Captain M...


Pendedahan isu skandal seks Anina yang menjadi kecoh sejak beberapa hari ini sebenarnya bermula dari pendedahan Pembantu Peribadinya. Ikuti perbincangan 
dalam Blog Captain M





1. Dua hari ini nampaknya Isu Skandal Seks Anina Saadudin Ketua Srikandi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mewarnai dunia media sosial. Perkataan trending sekarang ialah "Salam 4 kali".Bermula dengan pendedahan sebuah laman blog bernama KAMIKAZENEWSyang dikongsi oleh portal Tv14, selain didedahkan oleh blog pembangkang seperti milosuam Amenoworld, dan beberapa blog lain. Anina pada 15 Disember 5.23 petang melalui kenyataannya dalam Facebook Anina Saadudin didapati tidak membuat sebarang penafian secara umum sebaliknya menyifatkan tuduhan skandal seks dengan “4 kali klimaks” itu sebagai salah satu lumrah dalam kehidupan berpolitik.

“Skandal seks yang dikaitkan dengan saya adalah salah satu lumrah dalam kehidupan ahli politik Malaysia. Saya didatangi seorang anak murid dan mengucapkan tahniah kepada saya. Saya tanyakan kenapa? Beliau menjawab “sekarang pensyarah saya telah sah menjadi ahli politik Malaysia kerana sudah dipalit skandal seks. Sabarlah kerana jika kita hendak mencuci jamban, sudah pastilah kita perlu terkena kotorannya juga. Jika tidak bagaimana nak cuci jamban”.



2. Kemana hilangnya singa betina Anina Saadudin? Dulu dia pernah hina Tuan Guru HAdi Awang, hina Islam malah keberaniannya sehingga menyaman Presiden UMNO seakan tenggelam dibalik madah jawapan Anina yang sepatutnya beliau melaporkan kepada pihak polis dan bersedia menyaman pihak yang mendedahkan skandalnya jika itu tidak benar. Mengapa Anina takut? atau ada sesuatu yang Anina sembunyikan?.

Tentu lebih pedih bila media seperti Sinar Harian turut memetik berita ini. Apa lagi Anina tunggu melainkan melaporkan kepada pihak polis. Kebenaran harus didedahkan.

SKANDAL SEKS DIDEDAHKAN OLEH PEMBANTU PERIBADI ANINA SAADUDIN?

3. Ada yang berkata permainan sudah bermula. Bagi Anina dan pasukannya beliau menuduh ini semua kerja UMNO sebagaimana pendedahan Skandal Seks Tan Sri Muhyiddin Yasin Presiden PPBM bersama Nika Gee bekas isteri seorang peguam. Anina merasakan dia difitnah. Ada pula yang berkata ini tentulah episod permulaan peperangan dalaman PPBM antara Hamida Osman, Hamizura Osman dengan Anina Saadudin. Merekalah yang menyebarkan peperangan dalaman PPBM ini.

4. Captain M akan bangkitkan dua perkara pertama ialah pendedahan yang dilakukan oleh bekas Pembantu Peribadi Anina bernama Haiyan Uqba (nama facebook)dan kedua ialah perang dalaman antara Anina dengan penggerak PPBM di Langkawi seperti Amar Pared yang menumbuhkan musuh serta perebutan kuasa dalam kepimpinan Srikandi PPBM.

Sebahagian kandungan 196 rahsia Anina ini
sudah terdedah?



Ketua SRIKENCING!

Akrabnya Anina dan Haiyan Ugba sebelum ini



Kepercayaan Anina kepada Pegawai Politiknya Fazli Mohamad dan Haiyan Ugba Pembantu Peribadi.

5. Bagaimanapun Haiyan Ugba dalam posting terbarunya hari ini 16 Disember 2017 dalam Facebook membuat penjelasan dan menceritakan siapa sebenarnya Anina Saadudin Ketua Srikandi PPBM itu. 

Katanya "PPBM perlukan Ketua Srikandi yang ada KREDIBILITY bukan NAFSU JAWATAN & SEX YANG TINGGI". 
"Kalau korang rasa benda skandal seks ini fitnah.. Suruh lah Ketua Srikandi Anina Saadudin buat report polis. Buat sumpah laknat terus.. Jangan sembang je" 



Haiyan Ugba tahu siapa Toyboy Anina Saadudin. Haiyan menyimpan rahsia itu. jadi bukan UMNO yang dedahkan tetapi pegawai Anina Sendiri yang muak dengannya.
ANINA FITNAH AMAR PARED SEBAGAI GAY!


6. Anina dikatakan bermulut lancang sehingga petugas PPBM di Langkawi mengamuk dengan Anina. Hamizura yang mengintai jawatan Srikandi PPBM turut menyindir Anina. Katanya tak perlu bergaduh masa buat kerja dan dah ramai tahu!



Anina tuduh Amar Pared Gay. malah Adam Mukhriz admin KCD turut mengata Anina sebagai KAKI KENCING! benarkah Amar Pared Gay?

Perang Amar Pared terhadap Anina Saadudin








7. Jadi jelas pendedahan Skandal Seks Anina Saadudin Ketua Srikandi PPBM ini bermula dari Pembantu Peribadi Anina dan musuhnya dalam PPBM itu sendiri. Apa yang sampai dalam media sosial tentu akan menjadi bahan netizen tidak kira parti mana.  Jadi apakah anda menunggu gambar, transkrip whatsapps, audio dan video? nantikan sahaja pasti akan keluar. Katanya banyak lagi! Menang Jadi Arang Kalah Jadi Abu! Beranikah Anina melaporkan kepada pihak polis skandal ini atau politiknya bakal terkorban nanti?

Sumber  : Blog Captain M

Ainina jangan lupa, dirinya kini bukan lagi 100% favourite choice sebagai Ketua Srikandi Pribumi... ini kerana, sudah ada satu lagi team dalam kalangan ahli2 wanita Pribumi yg kini sedang giat bergerak meraih sokongan ahli... team yg dimaksudkan diketuai oleh seorang lagi nama besar dlm kalangan wanita Pribumi, yg pernah menjadi EXCO Kerajaan Negeri Perak ketika bersama UMNO BN, serta pernah menjadi ADUN dan pernah dilantik sebagai Pengerusi TEKUN... beliau adalah Datuk Hamidah Osman...


Tentu ramai yg kenal siapa itu Datuk Hamidah dan sejauh mana kekuatan beliau... Datuk Hamidah memang dikenali sbg seorang yg akan terkedepan perancangan strategi politik, terutama menggunakan medium media baru... pada ketika pemimpin UMNO lain masih terkial-kial mengenali apa itu Facebook, Datuk Hamidah dengan dibantu saudaranya sendiri, Hamizura Osman, sudah mampu membentuk dan menggerakkan jentera siber mereka sendiri... kelebihan ini terus dimanfaatkn oleh Datuk Hamidah hingga kini, walaupun sudah tidak lagi bersama UMNO...

Dan tentunya, bermusuhan dgn Datuk Hamidah adalah satu kesilapan besar buat Ainina... jika dinilai dari sudut pengalaman politik juga, jelas jauh panggang dari api... siapalah ainina ketika berada di dalam UMNO di bahagian Langkawi, jika dibandingkan dengan reputasi yg ada pada Datuk Hamidah di Perak...

Akhir-akhir ini juga kita dapat lihat beberapa posting berbentuk provokasi, samada daripada Datuk Hamidah, Hamizura, mahupun daripada team siber mereka yg menyerang secara fokus dan konsisten terhadap Ainina... ini saja sebenarnya sudah cukup menunjukkan wujud ketidakpuasan hati dan perbalahan dalam kalangan ahli2 wanita Pribumi...


Malah, jika kita luaskan lagi skop, kita akan dapati, dalam parti Pribumi itu sendiri sebenarnya sudah ada 2 kelompok besar... kelompok pertama adalah dari kalangan penyokong2 setia Presiden pribumi, TS Muhyiddin Yassin, manakala kelompok kedua tentulah dari kalangan pengikut dan penyokong setia Penasihat Pribumi, Tun Mahathir dan dibantu anaknya, Datuk Mukhriz yg merupakan Timbalan Presiden Pribumi...

Tak perlu berbohong, tak perlu berselindung dan tak perlu nafikan, melihat kpd senario politik semasa saja sudah cukup menggambarkan keretakan yg berlaku dalam hubungan antara TS Muhyiddin dan Tun M serta Mukhriz... mana tidaknya, beberapa tindakan Tun M sendiri yg dianggap mendahului keputusan pucuk pimpinan Pribumi sudah cukup membuatkan pemimpin Pribumi lain, khususnya TS Muhyiddin berasa kurang senang...

Ini termasuklah tindakan Tun M yg menjalinkan perjanjian sulit dengan Pengerusi DAP, Lim Kit Siang, semata-mata mahu menjamin kedudukan anaknya Mukhriz sbg Perdana Menteri sekiranya Pakatun menang PRU14... bagaimana pula dengan nasib Muhyiddin? Bukan saja Muhyiddin, perjanjian sulit ini juga bakal menendang keluar Anwar Ibrahim, mahupun pemimpin dari PKR lain daripada senarai calon berkemungkinan menjadi PM, termasuk Azmin Ali...

(IKLAN)



Lim Kit Siang yg dijanjikan kedudukan sebagai Timbalan Perdana Menteri merangkap MENTERI KEWANGAN juga dikatakan turut bersetuju untuk meletakkan Mukhriz bertanding di salah satu kubu kuat DAP, mungkin Petaling Jaya Selatan bagi menjamin kemenangan Mukhriz... jika ini benar berlaku bermakna Muhyiddin sekali lagi berjaya diletakkan sebagai tunggul atau tongkol dlm Pribumi, tidak banyak bezanya dgn ketika beliau masih di dalam UMNO...

Berbalik kpd cerita tentang Ainina dan Datuk Hamidah... tentunya, mereka berdua juga tidak mahu terlepas drpd berada di dalam senarai yg betul... Ainina yg dikatakan sebagai orang Mukhriz mesti dijatuhkan, walau dengan apa cara sekalipun... ini masa untuk serlahkan diri, terutama di mata Tun M, dan salah satu caranya, mesti berusaha untuk menjadi orang no 1 dalam wanita Pribumi...



Setakat menjadi Pengerusi Pribumi Perak sahaja tidak cukup... menjadi ketua peringkat negeri sama lah seperti jawatan Pengerusi Perhubungan Negeri jika di dalam UMNO, tentunya tidak sama dengan jawatan yg disandang oleh Datuk Seri Sharizat Jalil selaku Ketua Wanita UMNO, yg dianggap sebagai ketua di kalangan ahli2 tulang belakang UMNO...

Jangan terkejut jika selepas ini lebih banyak pendedahan2 eksklusif dan sensasi yg akan berlaku, apatah lagi menjelang PRU14 yg semakin hampir... malah, dalam diam, Datuk Hamidah sudahpun menggerakkan jarum2 halusnya untuk menghasut dan mempengaruhi ahli2 wanita dan ahli2 Pribumi keseluruhannya agar menolak, membenci dan menjatuhkan Ainina... kita boleh lihat, beberapa program yg dianjurkan oleh parti Pribumi kini tidak lagi menjemput Ainina, walaupun beliau masih Ketua Srikandi... lebih memalukan, program yg dimaksudkan bukan saja di luar Kedah, malah dlm negeri Kedah sendiri, yg sepatutnya menjadi kubu kuat Ainina kerana beliau pernah menjadi ahli jawatankuasa Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Langkawi...


Dengan meletusnya skandal seks yg mengaibkan ini, tentunya akan menjadi cabaran yg sangat hebat buat Ainina... tidak mustahil, besar kemungkinan, jika ia tidak ditangani dengan bijaksana, skandal ini akan menjadi titik nokhtah dan penamat kepada karier politik Ainina, yg sepatutnya baru sahaja nak bermula...

Apa pun yg pasti, pencetus kpd skandal ini bukan datang dari orang lain, bukan dari UMNO... tetapi ia pastinya datang dari org yg dekat dengan individu2 yg terlibat, samada Ainina mahupun pasangannya... tinggal lagi, samada mereka ini yg mendedahkan sendiri, atau mereka hanya menyalurkan maklumat kpd pihak ketiga...


Artikel berkaitan  :

Show Comments: OR

0 comments:

Catat Ulasan









Jasper Roberts - Blog

 
REPLACE-WITH-FACEBOOK WIDGET-CODE-HERE